Video Dan Kisah Sebenar Pembunuhan Dua Khalil Aswad Yang Diputar Belitkan Media Barat.

Kisah ini pernah mendapat tumpuan dunia islam, bahkn banyak menyangkan video ini dari indonesia berkenaan kes ragut dan dikatakan perempuan ini ialah kekasih kepada peragut lalu dipukul dengan kejam.

Malah media Barat dan anti islam memutar belitkan fakta dan memburukkan islam dengan mengatakan video ini merupakan video pelaksanaan hukum hudud kerana gadis ini enggan memakai hijab tetapi fakta sebenarnya berbeza baca kisah dibawah:-

Nineveh iraq, kisah pembunuhan Dua Khalil Aswad yang dibunuh dengan kejam mangsa merupakan gadis dari keturunan Kurdish yang beragama Yazidi.

Beliau dipukul dihentak dengan batu sehingga mati. Video ini pernah viral satu ketika dahulu. Dan menggemparkan seluruh dunia islam. Pembunuhan sebegini sememangnya tidak boleh diterima sama sekali.

Kisahnya bermula apabila mangsa iaitu Dua Khalil Aswad telah jatuh cinta dengan seorang pemuda muslims ahlussunah. Mangsa telah memeluk islam.

Tetapi keluarga serta masyarakat sekeliling mangsa tidak bersetuju dengan perbuatan mangsa tambahan lagi mangsa enggan menyembah api iaitu upacara dari agama Yazidi.

Kes pembunuhan ini meningkatkan tension diantara masyarakat yazidi kurdish dan ahli sunah disana.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Suami Lumpuh, Isteri Curang Dengan Rakan Sekerja