Video: Ibu Meninggal Bapa Halau Saya Selepas Kahwin Lain

Seperti gelombang yang tercampak ke tepian pantai, seperti daun kering jatuh tertiup angin, demikianlah hidup kanak-kanak ini tak ada satu pun yang memikirkan nasibnya, tiada tangan yang menbantu, tiada tangan yang menghapus air matanya, tiada tangan yang membelainya, hanya satu keinginan di hati “semoga kelak aku boleh memeluk dan meraih ibu di surga”

Demikianlah mungkin luahan seorang kanak-kanak Berumur 5 ke 6 tahun yang terpaksa menyambung hidup dengan mengutip botol minuman dan tin untuk di jual.

Kisah hidup budak malang ini menjadi viral dimedia sosial indonesia, ramai natizen mengalirkan air mata sekaligus terharu dengan gelagat kanak-kanak ini menerusi satu rakaman video dilihat budak ini masih mampu hidup tanpa sedikit pun mengeluh meskipun tiada siapa yang peduli padanya.

Dalam video berkenan kanak-kanak yang tidak didedahkan namanya itu berkata, dia tinggal seorang diri disebuah pondok di kebun entah milik siapa, ibunya meninggal akibat serangan jantung, manakala ayah kahwin lain dan menghalaunya dari rumah.

Pengakuan iti dirakam oleh seorang wanita yang menamakan dirinya Chen Bin katanya “Anak ini hidup sebatang kara, ibunya meninggal kena penyakit jantung, parahnya anak ini di halau oleh bapanya selepas menikah dengan wanita lain, dan dia tinggal seorang diri mencari duit dengan mengutip botol dan tin.

1 Guni botol yang di kumpulya dijual dengan harga 3 ribu (RM 1). lokasi Cakung Jakarta Timur. Tulis wanita itu.

Bagaimanapun perkongsian video berkenan telah menjadi viral dan orang ramai menggesa agar pihak berwajib negeri itu segera mengambil tindakan terhadap bapa kanak-kanak yang telah membiarkan anaknya hidup merempat tampa haluan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Suami Lumpuh, Isteri Curang Dengan Rakan Sekerja