10 Gambar- Buaya Terganas Didunia

BANYAK cara untuk kita hilangkan bosan atau tekanan di tempat kerja. Salah satunya adalah pergi ke tempat-tempat pelancongan, tempat-tempat bersejarah mahupun pulau-pulau.

Bagi yang mana-mana minat dengan perjalanan jauh dan mencabar bersama-sama kawan,boleh pergi ke Darwin, Australia tempat pelancongan di The Cage of Death.

Di sana terdapat tempat pelancongan yang menawarkan berenang bersama buaya ganas. Untuk melihat kehebatan buaya warisan purba itu, pelancong mesti membayar sebanyak Rp 1.7 juta.(rm509.28) untuk melihat dan menyelam bersama buaya itu.

Pelancong akan diletakkan di dalam silinder yang dibuat daripada kaca( tiub), kemudian tenggelamkan selama 30 minit. Sebelum tenggelam ke dalam kolam tersebut, pengunjung dijemput untuk berjalan-jalan dahulu di sekitar permukaan air.

Lagi tidak percaya, kita dapat melihat dengan lebih dekat macam mana pengawal memberi makan kepada buaya. Buaya air masin yang mempunyai saiz 16 kaki atau kira-kira 5 meter diberi makan dalam bentuk ayam, daging dan ikan.

Selepas 15 minit di dalam air, pelancong ditarik ke tempat yang lebih selamat. silinder yang dibuat daripada kaca( tiub) ini boleh diduduki oleh dua orang sahaja.

Seorang pelancong dari Jerman, Nellie Winters berkata:"Sungguh menakjubkan, apabila saya melakukannya buat pertama kalinya ia melampaui jangkaan saya, ia sangat mengagumkan kerana buaya besar kelihatan.

"Saya ketakutan dan terpesona, saya tetap berfikir dia akan makan saya. Anda berada di sebelahnya dan kadang kala anda lupa bahawa terdapat sangkar di sekeliling anda”

"Anda sangat rapat dan fikir anda sedang berenang di sebelah buaya dan dia boleh makan anda, walaupun itu tidak berlaku."

Maklumat tambahan yang anda perlu tahu pasal buaya ini adalah, Buaya air laut adalah reptilia terbesar dan boleh tumbuh hingga 20 kaki atau kira-kira 6 meter. Giginya adalah empat inci panjang dan reptilia ini dianggap paling berbahaya kepada manusia.

Buaya jenis ini terdapat di perairan utara Australia, India dan di beberapa kawasan di Asia Tenggara.

Cage of Death di kendalikan oleh Crocosaurus Cove yang mempunyai 7 buaya.

Dari senarai buaya ada pasangan yang sedang membiak, bernama William dan Kate.Crocosaurus Cove juga menyediakan peluang kepada pelawat untuk memelihara buaya bayi dan makan dengan pancing. Sumber: Dailymal.co.uk - Editor: Amylea Nazrul












Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Suami Lumpuh, Isteri Curang Dengan Rakan Sekerja