Video Menari Depan Pesakit Bogel Yang Tidak Sedar Diri, 5 Orang Dipecat

Sekumpulan lima kakitangan sebuah hospital termasuk doktor dan jururawat telah dipecat selepas video yang memaparkan mereka menari-nari sambil mempersendakan pesakit di atas meja pembedahan, telah tersebar dalam media sosial.

Ketika itu, pesakit di hospital anta Cruz de Bocagrande di Colombia itu berada dalam keadaan bogel, tidak sedarkan diri dan dalam persediaan sebelum dibedah.

Rakaman berkenaan dipercayai dirakamkan oleh mereka yang terlibat dalam pembedahan terbabit.

Pihak berkuasa ketika mengesahkan tindakan tersebut memberitahu, video itu menunjukkan perbuatan petugas perubatan yang melanggar semua protokol kesihatan.

“Menghormati maruah setiap pesakit adalah perkara yang paling penting di klinik kami, oleh itu kami amat menyesal dengan tingkah laku yang tidak sesuai daripada mereka yang bekerja sebagai profesional dalam sektor kesihatan, yang dilihat dalam video yang dirakam dalam salah satu daripada bilik pembedahan kami,” kata jurucakap hospital terbabit.

Menurutnya, perbuatan lima kakitangan hospital itu juga telah melanggar protokol dan ia merupakan kali pertama dalam masa tujuh tahun di mana perkhidmatan terbaik mereka berdepan dengan keadaan ini.

“Kami telah mengambil langkah tertentu untuk memastikan kejadian itu tidak berulang,” katanya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Suami Lumpuh, Isteri Curang Dengan Rakan Sekerja