Juruterbang Ditahan Memiliki Syabu


Batam – Seorang Juruterbang pesawat Malindo Air, Ahmad Syahman bin Shaharuddin asal negara Malaysia. Dia ditangkap kerana membawa sabu dan terbukti positif menggunakan dadah.

Dengan penangkapan ini  test urine yang dilaksanakan petugas gabungan dari BNNP Kepri, Bea Cukai, Polis dan Ditpam Bandar. Keputusan test urine, pilot Malindo tersebut adalah positif dadah.

"Sebelum beliau melakukan test urine oleh petugas gabungan, dan hasilnya positif mengkonsumsi narkotik," ujar Kepala BNNP Brigjend Richard Naingollan di Bandar Hang Nadim, Sabtu (30/12/2017).

Selain itu, petugas juga menemukan peralatan hisap dadah. Petugas tersebut membawa juruterbang dan mengamankan pasport Malaysia serta identitas miliknya.

Kemudian petugas menggeledah barang bawaan kapal terbang tersebut dan menemukan 1 bungkus plastik  yang berisi narkotik jenis sabu seberat 1,09 gram.

Selain itu, petugas juga menangkap 5  penumpang  Batam-Jakarta. 5 orang itu ditangkap kerana mencuba menyelundupkan sabu yang disembunyikan di dalam kasut.

"Penangkapan ini berhasil  masa petugas beg dan cukai  imbasan mesin  X-Ray, petugas mencurigai dan kemudian memeriksa badan dan barang bawaan yang ternyata ada narkotik jenis sabu," ujar Kabid BKLI Kantor Bea dan Cukai Tipe B Batam, Raden Evy Suhartantyo di tempat yang sama. Sumber:DetikNews - Editor: Amylea Nazrul



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Suami Lumpuh, Isteri Curang Dengan Rakan Sekerja