Padah Bermain Mercun, Seorang Pelajar Berkemungkinan Menjadi Buta.

Kluang: Setiap kali tiba musim perayaan pasti banyak kejadian kecelakaan membabitkan mercun berlaku sehingga ada yang mengakibatkan kecacatan anggota badan dan jika lebih teruk lagi boleh mengakibatkan kehilangan nyawa.

Itulah yang berlaku kepada seorang pelajar tingkatan dua, dia tidak menyangka keseronokkan dia bermain mercun akhirnya membawa padah kepada dirinya sendiri.

Mata kanan pelajar tersebut berkemungkinan buta, selepas mercun padi yang dibakarnya meletup.

Kejadian menimpa Faizul Fitri Mamasu, 14 tahun, kira-kira jam 10 malam, Ahad lalu itu mulai viral di media sosial malam tadi apabila kisahnya yang hilang penglihatan dimuat naik ke Internet.

Bapa tirinya, Khairul Ahmad Sulaiman, 34 tahun, ketika dihubungi berkata, anak sulungnya itu berada di rumah ibunya di Taman Kluang Baru, bagi menghabiskan cuti persekolahan.

“Keadaan Faizul Fitri yang dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru kini stabil.

“Kesan melecur terbakar di muka hampir pulih, namun kecederaan di mata kanannya parah dan mungkin hilang penglihatannya,” katanya sambil menambah mata kiri kana-kanak itu juga cedera.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Mohamad Laham, mengesahkan kejadian itu. Beliau berkata, mangsa dihantar ke Hospital Enche Besar Hajjah Khalsom Kluang sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru untuk rawatan pakar.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Kau Paksa Aku Hisap Kemaluan Anak Sendiri Depan Kau, Untuk layan Nafsu Binatang Kau, Suami Jenis Apa Kau Ini.