Daging Kucing Dijual Kerana Memiliki Permintaan Yang Tinggi.

Kucing merupakan haiwan peliharaan yang amat jinak, manja serta menjadi kegemaran ramai orang di seluruh pelusuk dunia.

Kucing sering dijadikan sebagai peneman manusia di kala sunyi, telatah kucing juga membuatkan penggemar haiwan ini terhibur sepanjang hari.

Namun begitu terdapat segelintir manusia yang mempunyai selera pelik tergamak menjadikan haiwan comel ini sebagai santapan mereka.

Menurut laporan Harian Metro, permintaan tinggi daripada pekerja asing menjadikan daging kucing kini mampu dijual RM12 seekor di pasaran gelap.

Menurut seorang warga Indonesia yang dikenali sebagai Ruslan dilaporkan menyediakan perkhidmatan mencari dan melapah daging kucing untuk dijual.

“Saya biasa menjual daging kucing kepada pekerja asing terutama warga Vietnam di tapak projek kerana mereka sememangnya meminati daging haiwan itu.

“Ada juga pemilik kedai makan menempah daging kucing untuk dijadikan makanan eksotik tapi tidak pasti di mana premis mereka.

“Jual daging ini tidak boleh nak promosi pada semua orang kerana hanya individu tertentu sahaja boleh beli takut nanti ada yang marah atau ambil tindakan,” lapor Metro.

Sehubungan itu, Jabatan Perkhidmatan Veterinar mendakwa kegiatan menjual dan memakan daging kucing adalah perbuatan yang tidak melanggar undang-undang.

“Ia tidak menjadi kesalahan kerana ia tidak tertakluk kepada mana-mana undang-undang.

“Mengikut Akta Binatang 1953, adalah tidak salah perbuatan seperti itu dilakukan sekiranya untuk penyediaan makanan,” jurucakap jabatan itu dilaporkan berkata.-harianmetro

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.