Guru Dituduh Kacau Isteri Orang Untuk Seks Dan Miliki Gambar, Video Lucah.

KUANTAN: Safriduwan Safar berusia 43 merupakan seorang guru dari Bandar Jengka, Maran Pahang didakwa di Mahkamah Sesyen Kuantan, hari ini kerana, memiliki gambar serta video lucah dan memikat isteri orang untuk tujuan seks.

Bagaimanapun Safriduwan mengaku tidak bersalah selepas tuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Siti Aminah Ghazali.

Beliau dituduh memiliki 63 keping gambar dan 22 adegan video lucah yang disimpan di dalam telefon bimbit jenis Samsung dan Lenovo miliknya di rumah beralamat Lorong Pandan Makmur Dua, Kuantan pada jam 1.33 petang 1 Mac lalu.

Beliau merupakan seorang guru di sebuah sekolah rendah di FELDA Jengka, jika disabitkan kesalahan Safriduwan boleh dikenakan hukum penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Safriduwan yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga anak, beliau juga dituduh memikat seorang wanita merupakan isteri orang bagi tujuan melakukan hubungan seks.

Bagi kesalahan itu Safriduwan didakwa mengikut Seksyen 498 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Hakim Siti Aminah menetapkan ikat jamin sebanyak RM15,000 bagi ketiga-tiga pertuduhan dengan seorang penjamin bercagar.

Siti Aminah turut memutuskan syarat tambahan iaitu tertuduh dilarang mengganggu mangsa yang merupakan isteri orang atau membuat apa-apa sebaran gambar sehingga kes selesai.

Mahkamah menetapkan 1 Ogos ini untuk sebutan semula kes dan lantikan peguam. -Astro AWANI

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.