Siang Sentuh Perempuan, Malam Minta Ampun - Shamsul Ghau Ghau

Pelakon serta pelawak Shamsul Ghau Ghau merupakan seorang yang cukup di kenali dengan karektornya tersendiri yang mampu mencuit hati para penonton, namun begitu beliau telah lama tidak kelihatan di pentas hiburan.

Perkara tersebut bermula apabila beliau mula mendalami ilmu Islam pada 2013, dia tidak lagi muncul dalam mana-mana drama sehingga ada pihak membuat spekulasi dia sudah meninggalkan industri seni.

Namun, Shamsul atau nama sebenarnya Shamsul Azahar Aliddin, 49 tahun, memberitahu pada tahun ini dia baharu diberi peluang untuk kembali aktif dalam dunia lakonan.

"Selepas saya mengambil keputusan untuk mendalami ilmu Islam, saya tidak mempunyai kerja dan hanya fokus kepada kelas-kelas agama sahaja selama lima tahun.

"Kehidupan saya sekeluarga hanya bergantung dengan duit simpanan sahaja. Tapi duit itu bukan selama-lamanya ada. Saya perlu mencari rezeki untuk menampung isteri dan anak-anak.

"Alhamdulillah, tahun ini saya diberi tawaran berlakon dalam beberapa buah telefilem," kata Shamsul yang akan muncul dalam Imam Samar-Samar (TV9), Dodol Untuk Menantu (TV3) dan Huru-Hara Raya (TV3) sepanjang hari raya ini.

Dalam pada itu, dia sedar keputusannya untuk kembali berlakon akan diperkatakan memandangkan watak yang dibawanya tidak bersesuaian dengan imejnya kini.

"Ada babak yang memerlukan saya bersentuhan dengan pelakon wanita dan saya tahu perkara itu salah. Tambah pula, saya membawa imej begini.

"Tapi disebabkan tuntutan dan kehendak kerja, saya perlu melakukannya. Saya ada berfikir panjang mengenai perkara ini tapi kalau saya tak lakonkan babak itu, nanti boleh mencacatkan seluruh cerita pula.

"Saya perlu fikir tentang orang lain juga. Perbuatan ini memang salah dan apa yang boleh saya buat adalah solat taubat.

"Bagi saya bila buat dosa siang, malam kena minta ampun. Cuma, takut sedang buat dosa Allah tarik nyawa kita," ujarnya yang sudah bersedia menerima sebarang kritikan dan kecaman selepas lakonannya disiarkan. - mStar Online

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.