Peniaga Berpakaian Seksi Diarah Pulang.

Di bulan mulia ini seharusnya kita sebagai umat Islam perlu tahu adab kelakuan serta berpakaian ketika mahu keluar rumah dan janganlah memakai pakaian yang seksi, perbuatan itu samalah seperti tidak menghormati bulan mulia ini.

Peniaga makanan di bazar sepatutnya mematuhi etika berpakai ketika menjalankan perniagaan supaya tidak mengundang pandangan negatif di kalangan pengunjung bazar tersebut.

Itulah yang berlaku di Kuantan apabila seorang pembantu peniaga diarah pulang oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) kerana berpakaian menjolok mata di bazar Ramadan Jalan Sungai Lembing, di sini, kelmarin.

Wanita berusia awal 20-an itu didapati tidak mematuhi etika berpakaian yang ditetapkan MPK, malah melanggar aspek kebersihan apabila tidak memakai tudung atau penutup kepala, lapor Metro.

Menurut Ketua Seksyen Perhubungan Awam MPK, Izad Zainal Muhammad Safian, disebabkan itu wanita terbabit diarah pulang ke rumah untuk menukar pakaian yang lebih sesuai.

“Amalan kebersihan itu bukan saja pada makanan dan minuman yang disediakan tetapi juga kebersihan gerai serta kawasan persekitaran,” katanya.

Tambahnya lagi, MPK tegas dalam soal etika berpakaian dan kebersihan, selain menempatkan pegawai di setiap lokasi bazar Ramadan untuk memudahkan pengunjung membuat aduan.

“Bagaimanapun secara keseluruhannya kita berpuas hati dengan komitmen semua peniaga bazar Ramadan setakat ini dan meminta mereka mematuhi peraturan itu sepanjang Ramadan,” katanya.-suaratv

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.