Mengaku Ubahsuai Kereta Kepada Porsche, Lelaki Didenda.

BEIJING – Hanya kerana menggunakan bakat kreativitinya terhadap kenderaan yang di ubah suai menjadi kereta idamannya, seorang lelaki telah didenda kerana melanggar akta pengubahsuaian kenderaan.

Menurut laoran media China, lelaki tersebut didapati bersalah kerana telah mengubahsuai keretanya dengan memotong bumbung kenderaan tersebut dengan niat melakukan pengubahsuaian.

Menurut akhbar tempatan, South China Morning Post yang berpusat di Hong Kong, lelaki berkenaan pada mulanya didapati cuba melarikan diri apabila secara kebetulan dikesan oleh peronda polis di Luoping, wilayah Yunnan.

Pemandu kereta tersebut yang dilaporkan kemudian memandu kenderaannya itu ke sebuah kilang bata berdekatan, bagaimanapun berjaya ditahan oleh anggota polis trafik berkenaan, lapor portal berita News.qq.com.

Lelaki berusia 26 tahun itu juga didapati memandu keretanya yang tidak pernah menjalani pemeriksaan rasmi untuk tempoh lama. Dia didenda 400 yuan (RM256) dan tiga mata ditolak daripada lesen memandunya.

Pada 7 Mac lalu, seorang lelaki di Liuyang, wilayah Hunan dilaporkan didenda kerana sengaja mengubah suai keretanya sebuah model tempatan Zotye SR9 menjadi seperti jenama mewah import Porsche Macan.

Dia sanggup menghabiskan sejumlah 200 yuan untuk kerja mengubah suai keretanya berharga hanya kira-kira 100,000 yuan itu untuk menyamai kenderaan idamannya yang dijual lima kali lebih tinggi di pasaran China.

Menurut thepaper.cn, lelaki itu dikenakan denda 500 yuan kerana maklumat kereta tersebut juga tidak menyamai data pendaftaran rasminya dengan pihak berkuasa. –Suara.TV

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.