Ibu Dikecam Teruk Sanggup Berkahwin Dengan Anak Sendiri!

Apa nak jadi dah dengan dunia ini, dulu kita dikejutkan dengan tidakkan seorang ibu yang berkahwin dengan anaknya sendiri di Indonesia dan kini terdapat kejadian yang sama berlaku di Zimbakwe.

Walau apa agama sekalipun amat melarang perkahwinan antara ibu dan anak, ianya amat ditentang dari segi agama mahupun undang-undang.

Seorang wanita di Zimbabwe dikecam teruk apabila membuat keputusan untuk berkahwin dengan anak lelakinya sendiri.

Disebabkan terlalu menyayangi dan tidak mahu berpisah dengan anaknya, Betty Mbereko, 43, dikatakan sanggup untuk menjadi isteri kepada anak tunggalnya, Farai yang berusia 26 tahun.

Perkahwinan Betty dan Farai bagaimanapun mendapat tentangan besar daripada keluarga dan orang ramai tetapi mereka tetap ingin meneruskan majlis tersebut.

Selain terlalu sayang dan tidak mahu kehilangan anaknya, Betty juga telah hidup sebagai ibu tunggal sejak 12 tahun lalu.

Menurut sumber Betty memberi alasan, berhak mengahwini anaknya kerana dia membesarkan Farai seorang diri tanpa bantuan sesiapa.

”Saya yang besarkan dia dengan hasil kerja keras saya sendiri, seorang diri.

”Jadi biarlah saya teruskan hidup dengan dia. Orang lain tidak berhak untuk menghalang,” katanya.

Farai pula berkata dia menerima ajakan ibunya itu dengan hati yang terbuka.

”Saya amat bersedia untuk menjadi suami kepada ibu saya. Saya juga amat menyayanyinya dan kami mahu hidup bersama selamanya,” katanya yang sanggup memikul tanggungjawab yang telah ditinggalkan bapanya.

Hasil daripada perkahwinan mereka, Betty telah selamat melahirkan anak kepada Farai, yang juga cucu kepadanya.

Perkahwinan ini sememangnya mendapat tentangan hebat dari segi agama dan budaya.

Sementara Ketua kampung memberitahu penduduk setempat tidak dapat menerima perkara ini dan menggesa agar dua beranak ini untuk segera berpisah atau berpindah ke tempat lain.

Sumber : Redpepper.co.ug
Olahan  : Izzat Ridzwan

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.