Adakah Sah Puasa, Hubungan Ringan-Ringan Suami Isteri Sehingga Azan Subuh.

 kehidupan suami isteri akan sikit berbeza dari bulan-bulan sebelum ini
Di bulan puasa ini biasanya rutin harian dalam menjalani kehidupan suami isteri akan sikit berbeza dari bulan-bulan sebelum ini, kerana pada bulan Ramadhan ini kita perlu mengawal segala-segalanya dan bukan hanya sekadar menahan lapar serta dahaga.

Namun begitu terdapat pelbagai cara yang di sarankan dalam agama bagi pasangan suami isteri dan jika anda was-was bolehlah bertanyakkan kepada yang lebih arif mengenai isu ini.

Ada juga pasangan suami isteri ini yang tidak tahu akan cara untuk melakukan hubungan kelamin di bulan puasa ini hinggakan sanggup menahan gelora sehingga sebulan sebab tak mahu mengganggu ibadah puasa.

Bagi suami isteri di luar sana janganlah sampai macam itu sekali, bukankah itu menyeksa pasangan masing-masing.

Di sini saya selitkan kisah sepasang suami isteri ini yang menginginkan kepastian adakah puasanya itu sah atau tidak.

Begini kisahnya, wanita tersebut mengatakan bahawa suaminya itu baru sahaja pulang dari out station setelah pergi bekerja selama seminggu di luar bandar.

Suaminya itu baru sahaja balik ke rumah antara waktu sahur dan azan subuh, dia telah menyambut kepulangan suaminya itu macam biasa sahaja.

Tapi suami telah menyentuh dia dan dia tidak dapat menolak kehendak suami itu, hanya menyentuh ok bukan melakukan hubungan kelamin.

Suami hanya berhenti menyentuh apabila terdengar Azan dan ketika itu memang dia lihat ada kesan air di tangan suami, tapi bila tanya suami cakap dengan dia tak apa boleh puasa.

Semalam dia telah menjalankan ibadah puasa lengkap seharian walaupun dalam keadaan yang was-was sama ada puasa dia sah atau tidak.

Di sini dia ingin meminta pendapat dari pembaca semua yang lebih arif, adakah puasa wanita ini sah atau tidak. Wartawan Jalanan

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.