Video Viral, Polis Sahkan Firza Merupakan Wanita Dalam Video Sembang Lucah Bersama Rizieq.

Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Itulah yang layak di katakan kepada
pemimpin Front Pembela Islam (FPI) Indonesia Rizieq Shihab serta aktivis wanita Firza Husein.

Selepas semua penafian yang dilakukan oleh mereka akhirnya pihak polis sendiri telah mengesahkan bahawa wanita  yang muncul dalam sembang seks dan berbogel dengan pemimpin Front Pembela Islam (FPI) Indonesia Rizieq Shihab merupakan Firza Husein.

Merujuk kepada laporan Jakarta Post, polis Indonesia telah mengesahkan identiti wanita itu menggunakan pelbagai kaedah, termasuklah perisian mengenal pasti wajah, biometrik dan membandingkan wajah wanita dalam sembang berkenaan dengan Firza yang ditahan pada 4 Februari lalu, kerana disyaki merancang sabotaj terhadap kerajaan.

Pakar mengecam wajah bahagian Sistem Mengenal Pasti Cap Jari polis Indonesia (Inafis), Hery Cahyono, berkata pasukannya juga menggunakan kaedah biometrik ketika memeriksa gambar bogel Firza dalam perbualan di WhatsApp itu dan gambarnya pada kad pengenalan serta pangkalan data Kementerian Dalam Negeri.

“Sistem automatik algorithm menunjukkan semua gambar itu sepadan. Sistem itu tidak akan melaporkan padanan jika gambar berkenaan dari dua orang orang berbeza,” katanya kepada kompas.com.

Awal tahun ini, polis mengarahkan Firza hadir untuk soal siasat selepas petikan sembang di WhatsApp antara Rizieq dan seorang wanita tersebar di Internet.

Firza, penyelaras yayasan Solidaritas Sahabat Cendana yang ada kaitan dengan bekas presiden Soeharto, pernah dilaporkan mempunyai hubungan dengan lelaki sudah berkahwin.

Portal Indonesia melaporkan Firza Husein merupakan seorang janda anak satu, Firza dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan Rizieq serta isterinya. Dalam beberapa gambar yang tular di media sosial, Firza dilihat kerap menghadiri pengajian yang diadakan oleh Rizieq.

Peguam Firza, Azis Yanuar berkata: “Kes ini sengaja diada-adakan dan tidak berasas.”

Polis pula mengesahkan Rizieq, 50 tahun, yang sudah beberapa kali tidak mengendahkan arahan polis untuk hadir bagi soal siasat, berada di Jeddah, Arab Saudi.

Peguamnya, Kapitra Ampera, berkata Rizieq berlepas ke Arab Saudi untuk menunaikan umrah dengan keluarganya pada 27 April dan belum pulang ke Indonesia.

FPI ialah pertubuhan yang memperjuangkan untuk melaksanakan undang-udang Syariah di Indonesia dan menjadi penyokong utama Pertubuhan Gerakan Jihad Islam di seluruh dunia serta menyokong konsep Khalifah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.