Puteri Jepun Sanggup Hilang Status Diraja, Kahwini Kekasih

Seorang puteri Jepun sanggup hilang status diraja semata-mata mahu mengahwini seorang pekerja industri pelancongan pantai.

Menurut MailOnline, Puteri Mako, cucu perempuan Maharaja Jepun, dilapor bakal melangsungkan perkahwinan dengan kekasih hatinya, Kei Komura yang mempunyai bakat meluncur air, bermain violin dan memasak.

Lelaki bertuah itu yang memenangi hati Mako, merupakan pelajar Universiti Antarabangsa Kristian di Tokyo, lokas pengajian sama yang dihadiri oleh puteri berusia 25 tahun itu.

Sebaik sahaja Mako menjawab ‘saya sudi’ pada hari perkahwinannya pada Rabu, beliau akan hilang status sebagai Puteri Jepun walaupun merupakan cucu Maharaja Akihito, sekali gus menjadi rakyat biasa.

Sebelum ini, pasangan itu bertemu di sebuah restoran di Shibuya, Tokyo kira-kira lima tahun lalu pada sebuah parti untuk berbincang tentang menyambung pengajian di luar negara, lapor mStar.

Sejak itu, mereka berdua sering dilihat bersama, sekali gus menguatkan khabar angin bahawa pasangan tersebut sedang dilamun cinta.

Komuro bekerja sebagai ‘Putera Laut’ untuk mempromosikan kawasan pelancongan di pantai Shonan dekat wilayah Kanagawa.

Difahamkan, hubungan mereka berdua direstui oleh ibu bapa Mako memandangkan perkahwinan tersebut tidak menjejaskan pemerintahan kerabat diraja kerana wanita tidak boleh menaiki takhta.

Berbanding dengan kerabat raja di Britain dan negara Eropah yang lain, keluarga diraja sering mengelak daripada menjadi perhatian umum walaupun ketika mengembara di luar negara atau muncul pada majlis keramaian.-Suara.TV

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Kau Paksa Aku Hisap Kemaluan Anak Sendiri Depan Kau, Untuk layan Nafsu Binatang Kau, Suami Jenis Apa Kau Ini.